Brukerstøtte / IKT

Dersom du opplever tekniske problemer, for eksempel med tilgangen til internett eller noen av applikasjonene du bruker som student hos oss, er det bare å ta kontakt med vår brukerstøtte.

Vi kan hjelpe deg med

  • Brukerinformasjon (e-postadresse BRSK-konto)
  • Skiftning av passord
  • Visma Inschool
  • Teams for Education
  • Office 365
  • Trådløst nett

Alle våre bygg har trådløst internett.

Åpningstider

Hverdager mellom kl. 08.30-15.30

Tekniske forutsetninger som student

Å være student hos oss forutsetter at du har noen grunnleggende datakunnskaper fra før. Det er ikke et krav, men en fordel når du skal jobbe selvstendig og i gruppe/prosjektarbeid. Det vil også bidra til en mer positiv opplevelse som student. 

Operativsystemer:

  • studenten skal kjenne til hvilket operativsystem hen har og de grunnleggende funksjonene i operativsystemet
  • studenten skal kunne installere og avinstallere programmer og vite hvor programfilene ligger på datamaskinen sin

Mappe- og filstruktur, internett:

  • studenten skal kunne endre navn på mapper og filer
  • studenten skal kunne åpne mapper, filer og programmer som ikke ligger på skrivebordet
  • studenten skal ha grunnleggende kjennskap til en nettleser og bruk av internett

Tekstbehandlingsprogram / regneprogram:

  • studenten skal ha kunnskap om filformatene doc, docx, xls, xlsx og pdf
  • studenten skal ha grunnleggende kunnskap til et tekstbehandlingsprogram og et regnearkprogram

Veiledning for kjøp av bærbar PC
Brann- og redningsskolen legger til rette for bruk av egen bærbar PC som skal brukes både på skolen og hjemme. Den skal kjøpes inn slik at du har den med første skoledag. Det er WIFI i hele skolebygget.

Det anbefales ikke å benytte PC fra arbeidsgiver. Hvis PC er Intune/AD-innmeldt hos arbeidsgiver, kan det gi utfordringer ved tilgang til tjenester som skolen leverer.